środa, 27 lutego 2013

Pisankowo - zawieszkowo.......

Zastanawiam się, czy nie za często o pisankach, ale tym razem jeszcze jednak pisanki i zawieszki, do Świąt mamy z górki więc to najlepszy czas. Na początek pisanki czyste bez farby,  a wykorzystamy je do dekoracji świątecznego stołu jak i mieszkania. 


Pisanka w kieliszku, którą możemy postawić na stole, półce, itp.

W czasie Świąt kwiaty sztuczne śmiało możemy zastąpić żywymi i dodać np. gałązki bukszpanu




Typowa dekoracja do pokoju dziecinnego zajączek z pisanką.

Zawieszka z wydmuszek przybrana kwiatkami [możemy dodać gałązki bukszpanu ,bazie etc.]

Zawieszki z pisanek [wydmuszka] są lekkie i możemy zawiesić je praktycznie wszędzie [okno, żyrandol, kinkiet i.t.p.




Zawieszka zawieszona nad stołem w jadalni na okres Świąt dołożymy bukszpan.


Pytacie mnie o bardziej dokładne opisanie procesu malowania pisanek woskiem, dlatego też przygotuję post poświęcony od A do Z. Pokażę jak powstaje pisanka, co jest potrzebne do wykonania i sposób.


 Tyle  na dzisiaj  dziękuję za wizyty i przemiłe komentarze. Muszę pochwalić się, że wygrałam i czekam na przesyłkę od Joanny z blogu Marysiowa Ostoja oczywiście otrzymaną niespodzianką pochwalę się na blogu. Czekam na Wasze posty z nowościami i zapraszam do mnie może znajdziecie coś co zainteresuje i Was uściski  Dusia

43 komentarze:

  1. O, ta ostatnia dekoracja baaardzo mi przypadła do gustu.:)Ale wszystkie piękne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne! Bardzo delikatne i to cały ich urok :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne są Twoje pisanki. Zawsze chciałam się nauczyć takie robić. Wzory prościutkie i tradycyjne i właśnie takie chciałabym mieć na swoich pisankach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Prześliczne jajeczka. Jestem ciekawa tego postu o sposobie wykonania.
    Mam pytanie, czy wydmuszki robisz sama czy kupujesz?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama,mam jajecznicę i wydmuszki pozdrawiam Dusia

      Usuń
    2. To mam jeszcze jedno pytanie, jak je w środku wyczyścić żeby po pewnym czasie nie zaczęły brzydko pachnieć (miałam taką małą wpadkę-pomimo że wypłukałam je wodą) i żeby można je było przechować do następnych Świąt

      Usuń
    3. Nie miałam takiego przypadku trzeba dokładnie wysuszyć pozdrawiam Dusia

      Usuń
  5. Zawieszki są bajeczne, chyba najbardziej mi przypadły do gustu. We wszystkich bardzo mi się podoba ich minimalizm i prostota we wzornictwie. Serdeczności Ina

    OdpowiedzUsuń
  6. cudne jajeczka ... pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękności nigdy nie jest za wiele - pokazuj jak najczęściej!!! Przecudne te pisanki i przeróżnie z nich dekoracje:) Gratuluję wygranej u Joanny:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne są takie pisanki. Wisząca dekoracja bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne pisanki.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne! Ja niestety nie umiem takich robić, nad czym bardzo ubolewam! Może kiedyś się nauczę? Pzdr

    OdpowiedzUsuń
  11. Pamiętam takie pisanki woskowe z dzieciństwa. Czym zastąpić ten specjalny pisak, który kiedyś był używany? a może gdzieś można takie coś jeszcze kupić. I czy wosk do malowanie musi być ten naturalny czy z takiej "sztucznej" świeczki też będzie dobry?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dokładnie napiszę w poście, ale pisak to zwykła szpileczka wetknięta w ołówek, wosk musi być naturalny [kupić można w sklepach ogrodniczych/pszczelarskich] pozdrawiam Dusia

      Usuń
  12. Są piękne :) Już brak mi słów na komentowanie Twojego bloga , wszystko mi się bardzo podoba xD

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudownie malujesz pisanki woskiem, są boskie.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo podobają mi się te wiszące pisanki, na ostatnim miejscu. Piękne

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ładne są podobają mi się buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  16. sliczne zawieszki takie pisanki to cudenka jednym slowem;)
    pozdrawiam serdecznie magnolia;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudowne pisanki, masz wielki dar w tworzeniu ich! Czekam na post instruktażowy ;-))

    OdpowiedzUsuń
  18. sliczne,cudnie pomalowane:)Bardzo podobają mi się w wersji zawieszkowej :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne, zawieszki cudne, ślicznie pomalowane :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne te Twoje jajka:)Bardzo podoba mi sie ich minimalizm kolorystyczny.Super pomysł...ale to jak zawsze u Ciebie:)))

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne pisanki, przypominają mi dzieciństwo. Takie zawsze przed świętami malowałyśmy z mamą. Ta czysta kuchnia, pachnąca ciastem i my z siostrą i mamą .....

    OdpowiedzUsuń
  22. Pisanki prezentują się wspaniale :D Najbardziej podobają mi się te w formie zawieszek :)

    OdpowiedzUsuń
  23. niesamowite, wspaniale się prezentują, bardzo elegancko!

    OdpowiedzUsuń
  24. Dawno nie widziłam malowanych pisanek ,śliczne ..

    OdpowiedzUsuń
  25. Widzę Cię ...hihi:):):)
    Pisanki śliczne - czekam na kursik, chociaż z moimi zdolnościami plastycznymi może lepiej nie psuć wydmuszek!

    OdpowiedzUsuń
  26. Ślicze pisanki, a i zawieszki z wydmuszek bardzo podobają mi się. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  27. Duśka... przecudne pisanki...
    wiesz... całe życie marzyłam by nauczyć się je tak ozdabiać ... nigdy nie dorwałam tego narzędzia co to jest potrzebne...
    ... odkąd sięgam pamięcią... na Podlaskich wsiach panie wydrapywały ( chyba tak to ujmę ) piękne kwiatki lub inne ozdoby już na pomalowanych jajkach ...
    takie jak Twoje mogłam kupic tylko w cepelii lub prywatnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu napiszę wkrótce post poświęcony właśnie pisaniu pisanek [od A do Z] a jak będziesz grzeczna to może zajączek o Tobie nie zapomni pozdrawiam Dusia

      Usuń
  28. Prześliczne pisanki. Ostatnia dekoracja, fantastyczna.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zapraszam na mój blog po odbiór wyróżnienia.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  30. Co ty dużo mówić masz robienia rewelacyjnych zawieszek...Ewa:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam takie malowane woskiem, przepiękna dekoracja!

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękne te pisanki, nic dodać, nic ująć. Będę czekać na kursik ;-).
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń